top of page
  • eferezmaczyta

"Zimno, zimniej, zbrodnia" zbiór opowiadań


Kryminał, sensacja, thriller; powieść, wydawnictwo harde, Warszawa 2022 r., 320 s.




Lubicie zbiory opowiadań?


Ja sięgam po nie chętnie, gdy chce poznać nowych autorów, styl ich pisania. W zbiorze od wydawnictwa harde znajdziecie opowiadania Wojciecha Chmielarza, Ryszarda Ćwirleja, Roberta Ostaszewskiego, Anny Rozenberg, Magdy Stachuli, Bartosza Szczygielskiego, Izabeli Szolc, Marcina Wrońskiego.


Bardzo podobało mi się opowiadania "Śnieżnoczerwony" Anny Rozenberg. Owiane tajemnicą, akcja wybudzała we mnie kolejne pytania, dotyczące tego co się dzieje i działo. Autorka powiązała wydarzenia z przeszłości z teraźniejszością. Tajemnice rodzinne, dziwne zachowanie niektórych osób, oraz świetny portret psychologiczny Lindy.

Nie mogłam się oderwać. Chętnie przeczytałabym o dalszych losach głównej bohaterki.

Opowiadanie pana Ćwirleja toczy się w czasach PRL, sporo dialogów ze specyficznym humorem oraz słownictwo z tamtych czasów. Jestem ciekawa czy wciągnie Was zagadka kryminalna "Nim wstanie dzień"?


"Anomalia" Wojciecha Chmielarza bardzo ciężki klimat. Śnieżyca w maju, zasypane śniegiem góry, chatka na odludziu i krew. Co tam się działo w tej krótkiej formie. Dla mnie wizja przerażająca! Świetne portrety psychologiczne oraz tajemnice dwójki bohaterów wychodzące stopniowo na światło dzienne. Napięcie sięgało zenitu.




Bardzo dziękuję wydawnictwu harde za egzemplarz.



20 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page